Swedish: Jag undrar om man antingen måste...

Keb4b_

Member
Finnish
Hej!

Jag gjorde den här meningen för träning men jag är inte säker på om det är vettigt:

"Jag undrar om man antingen måste donera hundratals euro till flyktingar eller ge hela sin egendom till fattiga för att hjälpa andra människor fastän man inte vill."

Vad tycker du? Är det tillräckligt enkelt att förstå?

Tack så mycket!

• serbianfan

Senior Member
    British English
    Hei!

Jeg kan bare norsk, men forstår svensk, og setningen ser bra ut for meg, rent språklig sett. Men kanskje en svenske kan bekrefte det. Kanskje litt uklart om "fastän man inte vill" henviser til bare "ge hela sin egendom till fattiga" eller til hele setningen.

MattiasNYC

Senior Member
    Swedish
    Sorry for writing this in English. I'm a bit tired and the words are flowing faster for me in this language right now for some reason.

I don't think it's clear what you're talking about. In English I'd also probably think of your sentence as a "hyperbolic rhetorical question including a false dichotomy", the way it's written.

When I read the question I see the following as its parts, and you can maybe clarify just what you think the question should mean;
    (btw, I think " antingen måste " most likely need to be reversed)

"Jag undrar om man måste antingen donera hundratals euro till flyktingar eller ge hela sin egendom till fattiga för att hjälpa andra människor fastän man inte vill."

If you can tell us what you want to say or how you're thinking about the question we can probably make more sense of it and help better.

Again, sorry for the English.