Norwegian: Bruk av dialekter i Norge - undersøkelsen

ifa

New Member
Czech
Hei!
Jeg er fra Tsjekkia og nå studerer jeg norsk ved Universitetet i Tromsø. Et av mine kurs heter „Dialektologi og sosiolingvistikk“. I den sammenheng undersøker jeg bruk av norske dialekter i min semesteroppgave. Utganspunktet er at jeg er utenlandsk student som har erfaringene bare med dialektbruk i Tsjekkia som er ulik fra den norske. Derfor hadde det vært spennende å finne ut hvordan de ulike norske dialektene fornemmes på ulike steder i Norge.
Er det noen her som er interessert i det og gjerne vil svare på mitt spørreskjema? Skjemaet er kort og det er vedlagt. Kan dere fylle det ut og sende det tilbake til meg på e-posten? Min e-post er ivi002@post.uit.no. EDIT: Vær så snille, bruk ikke skjemaet i denne posten, bruk skjemaet i posten under denne! Dette her kan fylles ut, desverre, men det andre er ok. Takk!
Undersøkelsen er anonym, og jeg sletter alle svar-e-postene så snart jeg har behandlet informasjonen i skjemaet.

Tusen takk for hjelpen!
Iva

Last edited:
  • ifa

New Member
    Czech
    Unnskyld, jeg glemte å beskytte spørreskjemaet for å fylle det ut i min post oppe!
    Dette spørreskjemaet her er ok. Vær så snille, bruk skjemaet i denne posten her hvis dere er interessert i min undersøkelse. Fordi skjemaet hadde så mange KB og jeg kunne ikke publisere det her, måtte jeg redusere KB og nå er det ikke mulig å svare på hvor man er gammel, hvor man kommer fra, hvor man har bodd, foreldrenes språkbakgrunn og skrive andre tanker om bruken av dialekter i Norge. Kan dere skrive disse informasjonene rett i e-posten?
    Tusen takk!

EDIT: Det er litt komplisert, ikke sant? :-/
    Altså... Alle som er interessert i skjemaet og synes det er litt komplisert, kan sende meg e-postadressene sine per PM så jeg kan sende det på den måten.
    Takk for samarbeid! :)

Last edited:

OroRojo

New Member
    Norwegian
    Hei!