Us escric per preguntar-vos per la salut de la vostra mare

< Previous | Next >

gvergara

Senior Member
Español
Hola de nou:

Potser el meu exemple no és el millor, però m'he començat a preguntar si en emprar el pronom de cortesia us també caldria emprar les altres formes associades a aquest pronom.

Us escric per preguntar-vos per la salut de la vostra mare.

Seria correcte fer servir -vos i vostra al meu exemple, o seria millor dir preguntar-li i la salut de la seva mare?

Gràcies de nou,

Gonzalo

• Elxenc

Senior Member
    català/valencià-castellano
    Hola de nou:

Potser el meu exemple no és el millor, però m'he començat a preguntar si en emprar el pronom de cortesia us també caldria emprar les altres formes associades a aquest pronom.

Us escric per preguntar-vos per la salut de la vostra mare.

Seria correcte fer servir -vos i vostra al meu exemple, o seria millor dir preguntar-li i la salut de la seva mare?

Gràcies de nou,

Gonzalo
    Em dispensareu, però jo no hi veuria cap tractament de vos, al text, si no fòra perquè l'autor ho diu. Per a mi seria una carta/lletra dirigida a, com a mínim, dos persones. En caldria més text per a saber que esteu tractant de "vos": Us (a vosaltres dos, tres...) escric per preguntar-vos (a vosaltres) per la salut de la vostra mare. N'és ambivalent per a "vos" i per "vosaltres" El tractament de "vos" ha perdut vigor. Una cunyada meua de la Catalunya Central encara tractava de vos a sa mare, farà 15 anys més o menys, encara que no sempre, doncs, ja intercalava algun "vosté" en les converses.

Bon dia, bon' hora

< Previous | Next >