una mica toca

< Previous | Next >

gvergara

Senior Member
Español (Santiago, Chile)
Hola a tothom:

M'han enviat un missatge Whatsapp que comença així: A llegir una mica toca: En vista de com ens vénen ... Què vol dir una mica toca?

Gràcies per endavant,

Gonzalo

• Xiscomx

Senior Member
    Español de España y Balear
    Aquesta construcció, preposició a + infinitiu + verb tocar immobilitzat en 3a persona del singular, és molt usada, significa que és arribat el moment oportú d'executar l'expressat per l’infinitiu.

A llegir una mica toca.

En castellà el verb tocar va conjugat en plural i pot anar davant o darrere de la locució usada en infinitiu:
    A leer un poco tocan.
    Tocan a leer un poco.

La més coneguda és:
    —Ya sabes: ajo y agua.
    —Sí, sí: A joderse y aguantarse tocan.

Circunflejo

Senior Member
    Castellano de Castilla
    En castellà el verb tocar va conjugat en plural i pot anar davant o darrere de la locució usada en infinitiu:
    A leer un poco tocan.
    Tocan a leer un poco.
    Doncs en el meu castellà es diu a leer que un poco toca si el verb tocar va al darrere i toca leer un poco si va davant.

Xiscomx

Senior Member
    Español de España y Balear
    Doncs en el meu castellà es diu a leer que un poco toca si el verb tocar va al darrere i toca leer un poco si va davant.
    Idò, no sé quina mena de castellà tenen en ús els acadèmics de la llengua castellana quan escriuen el que just aquí dalt critiques (cf. accepció 27, DLE).

Circunflejo

Senior Member
    Castellano de Castilla
    Idò, no sé quina mena de castellà tenen en ús els acadèmics de la llengua castellana quan escriuen el que just aquí dalt critiques
    No critico, dic el ús habitual aquí. És estrany sentir les teves opcions -malgrat ser correctes tots dos- però seria menys estrany sentir, per exemple, a leer tocan... coses de la llengua.

< Previous | Next >