no hi serà mai

< Previous | Next >

gvergara

Senior Member
Español (Santiago, Chile)
Hola:

Què vol dir no hi serà mai? Esdevenir, ocórrer?

Això dóna a entendre que hi ha sintonia entre els dos partits majoritaris al govern, però no s0acaba de veure clar. Sobretot quan uns aposten pel diàleg (penso que no hi serà mai, això han demostrat altres vegades), i altres per tirar endavant amb la DUI o, si més no, ...

Gràcies per endavant,

Gonzalo

• Dymn

Senior Member
    És optatiu, i a mi almenys en aquest cas em sonen igual de bé, sense ser una més formal o menys.

Gràcies a tots! I aquesta és una expressió fixa, sempre sé la pot emprar quan volem dir que hom no esdevindrà pas?
    Ser-hi vol dir ser present en algun lloc, normalment és el que diem quan en castellà es diria "estar" (sense complements) o "estar ahí". Per exemple:

Laura no está. = La Laura no hi és.
    Sé que siempre estarás ahí. = Sé que sempre hi seràs.
    (fent-me costat)

Per cert, hom és un pronom que substitueix una persona indeterminada, per tant hom no pot "esdevenir".

Last edited:

Circunflejo

Senior Member
    Castellano de Castilla
    De tota manera, en els llibres de text de català recomanen que s'empri. És clar, no vull corregir un parlant nadiu.
    Com em va a dir una catalanoparlant fa molts (d')anys, el català dels llibres de text no es sembla res al que parlo al carrer.

Penyafort

Senior Member
    Catalan (Catalonia), Spanish (Spain)
    No caldria fer servir la doble negació en aqueix cas? … que mai no hi haurà diàleg?! Pot ser que sigui més aviat formal avui en dia? De tota manera, en els llibres de text de català recomanen que s'empri. És clar, no vull corregir un parlant nadiu. :)
    Jo sí la faig anar tot sovint, i és aconsellable. Ara bé, quan va davant el verb, no és obligatòria.

L'ordre és important en aquests casos. Pot ser el mateix dir No hi vens mai i Mai (no) hi vens, però la cosa canvia si ho fem interrogatiu: Hi vens mai? per mi no és ben bé el mateix que No hi vens mai?

< Previous | Next >