ni han funcionat... ni ningú ha estat...

< Previous | Next >

gvergara

Senior Member
Español (Santiago, Chile)
Hola:

Un article parla del segon robatori al despatx d'un advocat que defensa els/les polítics/íques catalans/anes exiliats/ades. Diu que:

...les nostres oficines han estat violades, no robades, i en les dues ocasions ni han funcionat els sistemes de seguretat ni ningú ha estat capaç de donar-nos una explicació de per què aquests aparells tan sofisticats han resultat tan ineficaços com cars.

Pregunta: es "llegeix" bé aquell doble ni? Jo diria ... i en les dues ocasions no han funcionat els sistemes de seguretat ni tampoc ningú (no) ha estat capaç de...

Last edited:
  • Cento

Senior Member
    Catalan & Spanish
    Opine el mateix que Dymn. Crec que espontàniament jo usaria ací el doble ni, és com remarcar que ni una cosa ni l'altra, però el ...no han... /...ni tampoc... em sona també ben natural.
    Almenys en el castellà que jo conec, funcionaria de manera semblant.

Xiscomx

Senior Member
    Español de España y Balear
    El que sona horrorós és aquesta beneitada d'avidesa política pels curts de gambals:
    Un article parla del segon robatori al despatx d'un advocat que defensa els/les polítics/íques catalans/anes exiliats/ades.
    Pel que fa a la resta, estic d'acord amb els companys.

gvergara

Senior Member
    Español (Santiago, Chile)
    Sí, abans jo tampoc no hi estava d'acord i em semblava terrorífic, però la meva feina m'ha fet acostumar-me a aquest estil d'escriptura, i ja l'aplico gairebé sense pensar-hi. Gràcies a tothom per les respostes.

< Previous | Next >